Opis
Landing pages to dość specyficzny rodzaj strony internetowej. Jej stworzenie jest kluczowym elementem każdej kampanii reklamowej – zarówno tej prowadzonej w mediach społecznościowych, jak i tej za pomocą Google AdWords. Dowiedz się, czemu to służy i jaki powinien być dobry landing page.
Landing pages – co to jest?
Landing page można przetłumaczyć na polski jako stronę lądowania. Oznacza to, że właśnie na nią trafiają osoby klikające na reklamę – lądują na tej stronie. To nietypowy rodzaj strony internetowej, zazwyczaj funkcjonujący poza głównym serwisem.
Każda strona lądowania wyróżnia się kilkoma podstawowymi elementami. Najczęściej ma jeden cel – jest nim wezwanie do działania (CTA) lub prezentacja jednego produktu lub jednej usługi. Jej design i treść muszą odpowiadać na konkretne zapytanie lub treść reklamy. Bardzo często jest to tylko jedna podstrona, która nie ma menu i oddzielnych podstron. Najczęściej landing pages są wykorzystywane do marketingu w mediach społecznościowych, Google Ads lub w kampaniach mailingowych i newsletterowych.
Cel tworzenia landing pages
Najczęściej landing pages tworzy się, by generować leady. Jest to działanie, które można stworzyć poprzez pobieranie ebooka czy webinaru, a także na umówienie spotkania. Istnieją także landing pages, których zadaniem jest sprzedaż konkretnego produktu.
Ten rodzaj stron można napotkać zwłaszcza w przypadku produktów cyfrowych – kursów online, ebooków czy różnego rodzaju szkoleń. Czasami jednakże ten rodzaj stron jest wykorzystywany przy promocji firm pożyczkowych, zdrowotnych, coachów i psychologów. Landing pages mają zastosowanie w bardzo wielu branżach. Sprawdzają się zwłaszcza w tych firmach, które mają do zaoferowania konkretny produkt za konkretną cenę. Można jednakże w taki sposób zareklamować usługi, które wymagają dopasowania oferty i negocjacji ceny – takie rozwiązanie także dobrze się sprawdza.
Landing pages – najważniejsze korzyści
Najważniejszą zaletą tworzenia landing pages jest to, że ich współczynnik konwersji jest zdecydowanie najwyższy. Strona główna lub podstrony z produktami jako strony lądowania nie przekładają się w tak dużym stopniu na zakupy jak właśnie landing pages. Wszystko dlatego, że ten rodzaj stron jest skupiony na jednym obiekcie, a użytkownik może zapoznać się z wieloma danymi na jego temat. Czasami pojawiają się tam także pozytywne opinie innych użytkowników i przystępne, wyraziste grafiki, dzięki którym łatwiej można zrozumieć wszystkie dane.
Dobrej jakości landing pages generuje bardzo wysoki wskaźnik konwersji. Dzięki temu opłacalność kampanii znacznie wzrasta. Więcej osób trafiających na stronę zachęci się do skorzystania z twojej oferty. I chociaż prawdopodobieństwo, że sięgną po coś jeszcze z puli twoich ofert i produktów nie jest duże, jest to większa szansa, że w ogóle zrobią zakupy niż gdyby mieli z reklamy trafić na stronę główną.
Jak powinien wyglądać dobry landing page?
Landing page ma dość specyficzne wymagania. Jest kilka punktów, bez których tak strona nie będzie tak efektywna. Co zrobić, by landing page był naprawdę dobry? Przede wszystkim warto zaufać dobremu copywriterowi lub agencji marketingowej. Oni zadbają o to, by przekaz był trafiony w punkt, a strona maksymalnie dopracowana. W tym wypadku liczy się maksymalna treść przy minimalnej ilości słów. Nie można zapomnieć także o usługach grafika – to właśnie one są kluczową częścią każdego landing page. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
- Chwytliwy nagłówek – od razu powinien wskazywać odbiorcą wartość skorzystania z oferty.
- Wyraźny i widoczny przycisk CTA.
- Prosty, ale chwytliwy design.
- Brak elementów odciągających uwagę.
Zastosowanie tych podstawowych punktów sprawi, że strona naprawdę zadziała. To gwarancja zwrotu pieniędzy z inwestycji w reklamę.